Kjøpsvilkår

Alle kjøp gjennomført av privatpersoner i vår nettbutikk er regulert av disse standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett beskrevet her under. 

 

Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere

 

Partene

Selger er Fasano.no

Juridisk selger: Scala Bad AS

Røyken Næringspark, Vekstveien 5A, 3474 ÅROS

E-post: post@fasano.no

Tlf: 310 00 600

Org nr: 920 737 048

 

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen og omtales her som kjøper/kjøperen. 

 

Pris

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. Kjøper betaler den oppgitte prisen for varen. Fasano.no tar forbehold om eventuelle prisfeil i nettbutikken. For alle ordrer vil det tilkomme et frakttillegg, se Frakt/levering.

 

Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt inn sin bestilling.

 

Betaling

I samarbeid med Klarna AB, tilbyr vi betaling med Visa og Mastercard samt også faktura og delbetaling. Hvis du velger Klarna som betalingsmåte, sendes faktura samme dag som varene sendes fra vårt lager. Du kan velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Faktura forfaller i løpet av 14 dager. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling gjennom Klarna blir beløpet trukket når ordren blir opprettet.

 

Du kan kun bestille varer til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturaen, kan du velge å dele opp betalingen med tilbakebetaling innen 24 måneder. Ved delbetaling tilkommer den rentesatsen Klarna har satt. Du anbefales derfor å sjekke Klarna sine vilkår og rentesatser før avtale inngås. Ved et kredittkjøp vil det bli foretatt en kredittvurdering av deg som kunde.

 

Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift, samt forsinkelsesrente. For å se fullstendige vilkår for Klarna se informasjon hos Klarna:

Vilkår ved bruk av Klarna Faktura

Vilkår ved delbetaling med Klarna Konto

For spørsmål gjeldende Klarna ta kontakt med deres kundeservice.

 

Frakt / levering

Din bestilling vil bli behandlet så rask som mulig og normalt innen 24 timer etter at bestillingen er registrert, på normale arbeidsdager.

For alle ordrer vil det tilkomme et frakttillegg avhengig av hvilken fraktmetode man velger. For ordreverdi på varer over 1 200,- er det fri frakt.

Fasano.no sender alle ordre med Bring og Posten. Normal leveringstid for varer vi har på lager vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor.

Varer som ikke blir hentet innen tidsfristen, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. For de kostnader som ekspediteringen har påført oss forebeholder Fasano.no seg til å fakturere en avgift på NOK 300 kr som faktureres i etterkant.

Fasano.no tar forbehold om eventuelle feil i lagerstatus i nettbutikken. Fasano.no vil i slike tilfeller ta kontakt med kjøper.

 

Angrerett

For å benytte angreretten må det gis melding til Fasano.no innen fristen utløper – 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Videre forutsettes det at varen kan returneres i vesentlig samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende.

 

Vare som skal returneres sendes til:

Fasano.no C/O Scala Bad AS
Vekstveien 5A
3474 ÅROS

 

Ved bruk av angrerett skal angrerettskjema du mottok med ordrebekreftelsen fylles ut og sendes: post@fasano.no eller legges ved retursendingen til oss. 

Her finner du vårt angrerettskjema.

 

Du er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

 

Retursendingen merkes returnummer du har fått fått av vårt kundesenter. 

 

Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg.
Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den.
Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.
Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

 

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 300,- til Fasano.no for behandling av saken.

 

Reklamasjon / fraktskade

Reklamasjon gjelder ved feil eller mangler på varen du mottar. Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Fasano.no melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

 

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Fasano.no muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig, primært ved å ta kontakt med oss på post@fasano.no, chat eller på telefon: 310 00 600.

 

Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kjøper. Dersom det oppstår skade under frakt og det er synlig skade på emballasje ved mottak, kvitter kun med forbehold. Ta alltid kontakt med oss i slike tilfeller slik at vi får løst saken.

 

Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Vi bruker også personopplysningene til markedsføring dersom du har meldt deg på vårt nyhetsbrev eller samtykket til vår nettsideanalyse. 

 

Dine rettigheter - du har rett til:

  • innsyn i opplysninger som er lagret om deg
  • å gjøre endringer i dine opplysninger
  • å få slettet dine opplysninger
  • at vi slutter å behandle dine opplysninger.

For henvendelser omrking dine personopplysninger se min side eller kontakt oss på e-post post@fasano.no, eller på telefon 310 00 600

 

For å klage på behandlingen av dine personopplysninger kan du ta kontakt med oss eller klage direkte til Datatilsynet. Les mer om hvordan du kan klage til Datatilsynet her: https://www.datatilsynet.no/om-datatilsynet/kontakt-oss/hvordan-kan-jeg-klage-til-datatilsynet/

 

Konflikløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller forbrukerradet.no. Ihht. tvistelovens §4-6 avtales Romerike, Asker og Bærum Tingrett som rett verneting ved eventuell tvistesak.

 

Forbehold

Fasano.no forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på nettsiden slik som pris, lagerstatus, produktinfo etc.